Week 4 - Verhuisd!

5 oktober 2018 - Dublin, Ierland

Hoihoi!

Deze week ben ik verhuisd naar mijn nieuwe vaste plekje in Dublin. Verder had ik gewoon weer een normale collegeweek:)

Zaterdag - Zaterdag heb ik samen met een groep van 14 Erasmus studenten de klifwandeling van Greystones naar Brey gelopen. Het was een mooie wandeling (hoewel ik de wandeling bij Howth meer kan aanbevelen) op een prachtig warme nazomerdag. We zijn met de DART naar Greystones gegaan en zijn toen langs de kust naar Bray gelopen. In Bray hebben we nog van een lekkere brownie in een schattig Italiaans eettentje genoten (en uiteindelijk ook nog van een pizza, oeps...). Vanaf Bray hebben we de trein terug genomen naar Dublin. Na deze leuke daginvulling, moest ik 's avonds mijn spullen inpakken, zodat ik de volgende dag wat langer in bed kon blijven liggen en klaar was voor de verhuizing. Ook heb ik nog met Loth gekletst:) Daarna was het tijd voor mijn laatste nachtje op 28 James Street.

Zondag - Zondag mocht ik verhuizen. Ik moest eigenlijk om 11 uur het appartement verlaten, maar omdat niemand dat kwam checken en ik pas om 2 uur op mijn nieuwe stekje kon arriveren, heb ik de uitcheck uitgesteld tot 1 uur. Om 1 uur trok ik voor het laatst de deur achter me dicht en kon de verhuizing beginnen (met 2 koffers en 3 tassen, geen aanrader). Met de bus ben ik naar mijn nieuwe adres gegaan en toen ik daar aankwam, was Roberto (die me zou inchecken) er nog niet. Gewoon maar aangeklopt en alvast kennis gemaakt met een paar nieuwe huisgenoten. Daarna heb ik mijn kamer ingericht (onder Video's kun je mijn ingerichte kamer zien) en me comfortabel geïnstalleerd. 's Avonds heb ik met nog meer huisgenootjes kennis gemaakt; we zijn met 9 in totaal! Ook kwam ik erachter dat er een schoonmaakrooster en een vaatwasser zijn, wat een fijne verrassing was. Na een druk dagje ben ik mijn nieuwe (tweepersoons!)bed ingekropen.

Maandag - Maandag was een normalere dag. Ik moest een nieuwe route naar de universiteit lopen, maar verder was alles hetzelfde als normaal, dezelfde vakken, dezelfde leraren, de routine begint er in te komen. 's Middags was er gelukkig wel tijd om een warme deken en pyjama aan te schaffen, want het is erg koud in huis (Ieren kunnen niet isoleren, allemaal enkel glas), en de verwarming gaat pas half oktober aan, brrr...  's Avonds ben ik voor het eerst naar zwemtraining geweest. Dit was superleuk! Het was intensief om anderhalf uur achter elkaar te trainen, maar het is ontzettend gaaf om het zwemmen weer op te kunnen pakken:)

Dinsdag - De universiteit begint te wennen, vandaag mocht ik er weer heen. De opdrachten beginnen langzaam te komen, dus er is genoeg werk te doen. 's Avonds heb ik gezellig met Romy gegeten, om daarna samen naar boogschieten te gaan. Boogschieten was erg leuk en leerzaam, we gingen oefenen met richten en ik heb 4 ballonnen van 15 meter afstand kapot geschoten:) (verder ben ik niet competitief ofzo ingesteld hoor..). Alleen aan het eind van de training sloeg de boogpees wel heel hard op mijn overstrekte arm terug, dus nu heb ik een mooie 'galaxy' op mijn elleboog...

Woensdag - Woensdag is mijn langste dag aan de uni, van 9 tot 5. Vandaag had ik voor het eerst practicum. Dat was wel even slikken, ik mis het Wageningse lab wel... Het lab hier is wat minder mooi, en de leerlingen hebben veel minder ervaring met labwerk, dus het was wat simpel. Maar het is ook fijn om wat minder stress te hebben over een vak, dus een wat minder labwerkje accepteren we dan maar:) Na laboratorium heb ik op de universiteit gegeten om daarna door te gaan naar Krav Maga. Krav Maga was intensief, we gingen oefenen met je vuisten gebruiken bij slaan (dit is niet mijn sterke kant..) en wat je moet doen als je plots aan je arm wordt getrokken. Heel leerzaam en heel leuk!

Donderdag - Donderdag is mijn rustdagje in de week, ik had deze dag alleen een tutorial van Drug Purification. Verder heb ik wat boodschappen gedaan en geprobeerd wat aan de uni te werken. Het was een rustig en relaxt dagje.

Vrijdag - Vandaag mocht ik uitslapen en hoefde ik pas om 12 uur op de uni te verschijnen. Na twee uurtjes college kon het weekend alweer beginnen! Na college heb ik nog wat boodschappen gedaan en ben ik me langzaam richting huis gaan bewegen. Thuis heb ik wat gelummeld (omdat ik nog geen zin had om aan uni te werken) en nu ben ik dit berichtje aan het typen! Vanavond zijn er verder geen plannen, dus ik ga alleen wat uni werk doen en duik daarna lekker mijn bed in!

Dit weekend zit weer vol met plannen, morgen ga ik naar Glendalough met de Chaplaincy en zondag heb ik de eerste roeitraining! Ik vermaak me wel dit weekend:)

Roos