Week 3 - Laatste week in James Street

28 september 2018 - Dublin, Ierland

Hoihoi!

Dit is mijn laatste week in het appartement in James Street! Deze zondag verhuis ik naar mijn nieuwe plek op de North CircularRoad:) Afgelopen weekend ben ik naar het buitenland geweest, want Belfast ligt in Noord-Ierland en dat is onderdeel van de UK! Verder was het de tweede collegeweek hier in Dublin. Ik begin langzaam weer in het ritme te komen van studeren, Dublin begint langzaam wat normaler te voelen...

Zaterdag - Zaterdagochtend vertrok ik samen met Romy met de bus van Dublin naar Belfast. Na een reis van ongeveer 2 uur kwamen we in Belfast aan. Daar hebben we de dag gespendeert met rondlopen en de stad verkennen! De foto's staan in het fotalbum:) Belfast is de stad waar de Titanic is gebouwd, dus we hebben de scheepswerf gezien. Verder hebben we o.a. het CS Lewis Parc gezien, het centrum van Belfast en heel veel muurschilderingen! 's Avonds hebben we een echte Ierse maaltijd gehad in een Ierse Pub (Stew en Pie) en daarna hebben we nog een andere pub vanbinnen gezien voor een drankje. We verbleven van zaterdag op zondagnacht in Lagan Backpackers, met 12 man op een zaal!

Zondag - Zondagochtend begonnen we met een Iers ontbijt (heel vullend, maar ik raad het nog steeds niet echt aan). Daarna vertrokken we met het plan om met een bustour mee te gaan langs de Noord-Ierse kust, maar dat lukte niet helemaal. Daarom zijn we zelf met de trein en bus naar de Giant's Causeway gegaan. De Giant's Causeway is een heel bijzondere plek. Het staat op de werelderfgoed lijst, en ik begrijp wel waarom! De causeway is een stuk de zee inlopende 5/6 hoekige stenen, die door de natuur zo gevormd zijn. Echt heel bijzonder om te zien! Na een wandeling rond de Causeway zijn we met de trein terug naar Belfast gegaan. Hier deden we ons best om een open fastfood restaurant te vinden (we wilden gewoon allebei heel graag een vette hap), maar dat duurde maar liefst een uur! Daarna was de bus voor de terugweg zo druk dat we in een tweede bus moesten. Na een lang weekend, kwam ik moe maar voldaan weer thuis:)

Maandag - Uni begon maandag gewoon om 9 uur 's ochtends. Dat was wel pittig na zo'n weekend. Maandag ging er veel mis, lessen die niet door gingen, telefoons die vielen, zwemtrainingen waar je verplicht een muts opmoest die je niet hebt en alleen koude douches. Soms heb je zo'n dag, dus gewoon lekker naar bed en dan is het zo dinsdag!

Dinsdag - Dinsdag was een veel betere dag! Na een prima dagje op de uni, samen met Romy gegeten om daarna naar de boogschietcursus te gaan. Ja, je hoort het goed, ik ga 6 weken 2,5 uur per week boogschieten. Ik wilde graag iets nieuws leren, en dat is dit zeker! Ik ben rechtshandig, maar mijn linkeroog is dominant, dus ik mag het boogschieten met links gaan leren. Door mijn hypermobiele ellebogen heb ik ook al een hele fijne ervaring gehad met hoe het is als de boogdraad tegen je arm aan slaat... Het boogschieten is een heel gezellige bezigheid, met leuke mensen en snoepjes, ik heb nu al zin in volgende week:)

Woensdag - Woensdag was ook een normale unidag. Er werd door DIT een societies markt gehouden, waar je je kon aanmelden voor een society (of meerdere).  Omdat ik nu al bij 4(!) sportclubs zit, heb ik me ingehouden en alleen bij de Nutrition Society aangemeld. 's Avonds had ik mijn eerste les Krav Maga, een vechtsport (ook iets nieuws!) die vooral op zelfverdediging gericht is. Dit was een heel intensief uur, maar wel heel erg leuk!

Donderdag - Donderdag had ik weer geen les van de uni. Ik ben wel even langs geweest om dingen voor mijn Erasmus te regelen, en daarna heb ik in de bieb aan mijn uni opdrachten gewerkt. 's Avonds heb ik rustig even serie gekeken en geluierd.. Geen drukke dag:)

Vrijdag - Vrijdag had ik een lesje biotechnology en daarna begon mijn weekend! Het was een echte rustige vrijdag (tot zover). Nu schrijf ik het stukje voor de website en vanavond ga ik samen met  in elk geval 3 Erasmus studenten een drankje doen in de stad. Een leuk begin van een druk weekend!

Dit weekend wordt druk, morgen ga ik een nieuwe klifwandeling lopen met een hele groep Erasmus studenten en moet ik mijn koffers alweer inpakken! Zondag is het tijd om eindelijk naar mijn vaste stekkie hier in Dublin te verhuizen, zin in:)

Roos