Week 5 - Maand in Ierland

12 oktober 2018 - Dublin, Ierland

Hoihoi!

Dit was alweer mijn vijfde week in Ierland! De tijd vliegt. Het was een drukke week, vol met leuke activiteiten en ook af en toe nog wat uniwerk tussendoor:)

Zaterdag - Zaterdag ben ik met de DIT Chaplaincy naar Glendalough geweest. Dit is een plaatsje in County Wicklow, aan een ontzettend mooi meer. Het dorp Glendalough is gesticht door St. Kevin, die aan het meer kwam wonen om de drukte te ontsnappen. En daar heeft hij een ontzettend mooie plek voor uitgekozen! County Wicklow wordt ook wel de 'Tuin van Ierland' genoemd en Lake Glendalough is een van de mooiste meren van Ierland. Ik heb hier een prachtige non-toeristische wandeling gemaakt, via een berg langs het meer, met als tourgids een van de mensen van de Chaplaincy. Aan het eind van de wandeling kwamen we aan in het dorpje Glendalough, waar je de oude ruines kon bekijken. Ook stond er een oud Gaelisch kruis, waarvan de mythe is, dat als je het omhelst en je handen elkaar raken, je gelukkig in de liefde zult zijn. Dat moest even geprobeerd worden natuurlijk:) De dag in Glendalough werd afgesloten met een lekkere Guiness stew en warme appeltaart. Daarna gingen we met de bus, via het prachtige Ierse landschap, terug naar Dublin. Een ontzettend gave dag!

Zondag - Zondag vierde Mart zijn verjaardag in Nederland. 's Ochtend hebben we daarom geprobeerd om mij via Skype mee te laten zingen, dat was een bijzondere ervaring;) Daarna heb ik uniwerk gedaan. Aan het eind van de middag heb ik mij naar de roeiclub begeven. Daar heb ik een hele leuke eerste roeitraining gehad! Ik mocht in een skiff en samen met een ander meisje heb ik mijn eerste echte tecnhiektraining in een skiff gehad. Het was super, en na deze leuke zondag, kon ik tevreden naar bed:)

Maandag - Maandag was Mart echt jarig! Ik mocht gewoon een lang dagje naar de universiteit. 's Avonds heb ik zwemtraining gehad en daarmee was dat eigenlijk alweer gewoon een 'normale' dag.

Dinsdag -  Dinsdag was een bijzondere unidag. Voor een van mijn vakken had niemand zijn huiswerk gemaakt (behalve ik en Romy) en toen gingen we ze maar in de les maken, waarbij wij als antwoordenboekje werden gebruikt. Toch weer een beetje anders dan in Nederland. Na de uni heb ik met Romy gegeten en 's avonds had ik boogschieten. Dit keer hebben we geleerd hoe we moeten schieten met vizier en heb ik gelukkig de binnenkant van mijn elleboog heel gelaten. Dat is vooruitgang;)

Woensdag - Woensdag was weer een normalere unidag dan dinsdag. Aan het einde van de dag heb ik Krav Maga gehad. Dat is elke keer weer ontzettend leuk en leerzaam! Het was een goede vermoeiende les, waardoor ik heel erg lekker kon gaan slapen 's avonds.

Donderdag - Toen ik wakker werd, kreeg ik het nieuws dat mijn enige les van deze dag gecanceld was. Dat werd een onverwacht vrij dagje. Het is een ontzettend leuke dag geworden. 's Middags ben ik samen met Romy naar de Mama Mia 2 Sing Along film geweest. Daar zaten we dan, met 3 andere mensen in een enorme bioscoop zaal. Genieten! Daarna hebben we een 'fancy' dinner gekookt; zalm met spinazie en apfelstrüdel als toetje:) Als leuke afsluiting van de dag zijn we naar de pub geweest met de Krav Maga groep. Het voelde als een echte superleuke weekenddag!

Vrijdag - In de nacht van donderdag op vrijdag ben ik helaas ziekig geworden. Daarom werd vandaag een rustig dagje. Ik heb nog wel mijn gezicht bij mijn enige college laten zien en heb wat gezonde boodschappen gehaald, maar daarna ben ik gewoon weer mijn bed ingedoken, want ik wil voor morgen weer beter zijn. Nu lig ik in bed en schrijf ik even dit tekstje, hierna ga ik een soepje eten en dan lekker slapen.

Dit weekend zijn er veel leuke plannen, en daar wil ik graag fit voor zijn. Morgen ga ik met de Chaplaincy naar Strokestown, naar een museum en een Iers Muziekfestival. Zondag is er wat meer rust, maar ga ik wel naar een vintage kleding markt met een paar mensen. Genoeg plannen voor dit weekend dus!

Roos