Week 2 - Eerste collegeweek

21 september 2018 - Dublin, Ierland

Hoihoi!

Deze week begon de DIT dit. Na een periode van 11 weken mocht ik weer de collegebanken induiken! Een lange en intensieve week, met elke dag minstens 10.000 stappen, vol nieuwe indrukken...

Zaterdag - Samen met twee internationale studenten (Johanna uit Duitsland en Romy uit Leiden), heb ik een klifwandeling in Howth gemaakt. Een tocht van 10 kilometer langs prachtige kliffen, uitkijkend over de zee. Het was een supermooie wandeling van zo'n 3,5 uur! Foto's staan in het foto-album:) Na de wandeling hebben we een verdiend stukje taart gegeten in een schattig theehuisje. 's Avonds heb ik samen met Romy gekookt en daarna zijn we de pub onder mijn huis maar eens gaan bezoeken! Het was een echte pub vol locals en de eerste keer dat ik Guiness mocht proeven;) Hier is een goede tip gegeven: bestel nooit een héle pint Guiness, maar neem een halve. Dan krijg je het namelijk in een ander glas en als in een tovertruc smaakt het dan veel beter!

Zondag - Na 8 drukke eerste dagen in Dublin, was deze dag een rustdagje. 's Ochtends lekker uitgeslapen, een honoursskype gesprekje gehad en een stukje van Phoenix Parc bezocht (Dat is veel te groot om in één keer te kunnen zien). 's Avonds nog gebeld met Nienke, die ver weg in Finland zit, en met Mama en Mart in Nederland. Heel gezellig en een heerlijk rustige dag!

Maandag - Nu ging het echt beginnen, de eerste echte lessen komen eraan! Vandaag de eerste kennismaking met de vakken Neutraceutical Food Safety en Drug purification. Heel anders dan wat ik gewend, een echte uitdaging! Er waren alleen wel wat problemen met een vak in mijn rooster, dus moest ik mijn hele middag besteden aan het vinden van een nieuw vak. Dat was wel even stressvol. 's Avonds was er een ontzettend leuke activiteit georganiseerd door de Chaplaincy: Irish Dancing! Een avond speciaal voor Internationale studenten, waar we de beginselen van verschillende Ierse dansen leerden. Alle dansen werden in groepen of duo's gedaan, en niemand had er ervaring mee, dus er werd erg veel gelachen! Een hele goede afsluiting van de eerste lesdag:)

Dinsdag - De tweede lesdag klopte mijn hele rooster eindelijk, fijn. Ik had voor het eerst Shelf Life Management, van een leuke Ierse docente. Het lijkt me een heel interessant vak! Verder had ik ook Chemical Technology, maar de docent zei meteen al dat hij het liever Chemical Engineering noemt. Alleen maar berekeningen, iets wat ik al heel lang niet eer heb gedaan! Ik vind dat wel lastig, maar ik kom natuurlijk ook hier om iets te leren;). 's Avonds kon ik beginnen aan mijn eerste Assignment, en daarna moe maar voldaan naar bed.

Woensdag - Woensdag had ik mijn tweede les in Drug Purification. Het vak leek me heel moeilijk, maar tot nu toe vind ik het erg leuk! Het lopen naar de uni elke dag is wel een pittige klus, ik heb een wat grotere eetlust gekregen door gemiddeld 12.000 stappen per dag te zetten... Verder had ik mijn eerste les in Food Technology. Mijn enige tweedejaarsvak (de rest is derdejaars), voelt wel fijn qua drukvermindering. Het vak gaat over totaal de andere kant van de voedingsindustrie die ik ken, heel bijzonder om te zien. Daarna was er een sportsmarkt, waarbij ik me bij 3(!) sportverenigingen heb ingeschreven; de roeivereniging, zwemvereniging en de zelfverdigingslessen. Dat wordt een druk programma:) Verder trok er woensdag storm Ali over Ierland, dus van 8 :00 to 14:00 waaide het flink, er vielen zelfs vlaggenmasten om. Nadat de storm voor het grootste gedeelte overgewaaid was, heb ik nog de National Gallery gezien, een schilderijenmuseum in Dublin. Daarna heb ik 's avonds aan de uni gewerkt en ben ik lekker moe mijn bed ingekropen!

Donderdag - Mijn lab voor Drug Purification was gecanceld, dus had ik onverwacht een dagje vrij. Om mijn vermoeide voeten wat rust te geven (en omdat het buiten de héle dag regende), ben ik fijn binnen gebleven en heb wat uitgerust. Serie gekeken, wat uniwerk gedaan, de dag vloog voorbij!

Vrijdag - Vrijdag had ik mijn laatste nieuwe vak: Biotechnologie. Ik denk dat het een van mijn makkelijker vakken wordt, maar dat is ook wel fijn, zeker aangezien de colleges op vrijdag zijn. Dit weekend ga ik weg naar Belfast (!!!!), dus na het college heb ik samen met Romy bekeken wat we daar gaan doen. Daarna rustig naar huis gelopen en daar dit verhaal gaan typen. Straks ga ik waarschijnlijk met een paar meiden naar de pub, een goed begin om dit leuke weekend in te luiden!

Roos