Week 7 - Wandelen & Hard werken

26 oktober 2018 - Dublin, Ierland

Hoihoi!

Ik ben nu al weer 7 weken in Ierland, wat vliegt de tijd! Deze week begon met een prachtige wandeling door county Dublin en de rest van de week was het hard aan de bak voor de uni, want volgende week is het reviewweek en dan ga ik op reis door Ierland!! Genoeg te doen dus deze week:)

Zaterdag - Zaterdag heb ik een prachtige wandeling gemaakt door county Dublin met Romy. De foto's hiervan kan je terugvinden in een fotoalbum. De wandeling was 17-20 km lang en bracht ons van Shankill naar Tree Rock en daarna naar Stepaside.
Route
Op deze kaart staat in paars de route die gelopen hebben. 's Ochtends hebben we de bus naar Shankill genomen, en zijn toen rond half 11 via een prachtige weg naar Tree Rock gelopen. Onderweg zijn we door de soms gebrekkige bewegwijzering wel een beetje verdwaald (een keer op een BMX-baan, toen bracht een aardige meneer ons in het bmx-busje terug), maar het was een fantastische route. Het was  ook nog fantastisch weer, we konden zelfs zonder jas lopen en mijn hals was verkleurd! Aangekomen op Tree Rock, een hoog uitzichtpunt over Dublin, moesten we weer terug naar een busstation met een bus die in het weekend ook reed, dus zijn we naar Stepaside gelopen, waar we om half 5 aankwamen. 's Avonds hebben we bij mij thuis pizza gegeten met ijs als toetje en nog even met twee huisgenoten gekletst, een heerlijke afsluiting van een fantastische dag!

Zondag -  Dit was een rustig dagje. De dag begon met een brunch bij een gezellig zaakje in de buurt, samen met Atte en Sofian, twee van mijn huisgenoten. Daarna was het een dag van op bed liggen en uitrusten (mijn spieren protesteerden flink na de wandeling van zaterdag...) en een paar dingen voor de universiteit maken. Het was heel fijn om even een dagje bij te kunnen komen!

Maandag -  Mandag was een echte maandag. Van 9 tot 2 mocht ik rondrennen langs mijn vakken en daarna kreeg ik te horen dat mijn zwemtraining helaas was afgelast:( Dus heb ik een extra avondje aan de uni gewerkt en verslagen geschreven, een hele enerverende dag dus...

Dinsdag - Dinsdag is boogschietdag! Na de universiteit heb ik samen met Romy gekookt (groentencurry met naanbrood, aanrader) en daarna hebben we ons naar boogschieten begeven. Daar hebben we een training geoefend met echt richten op een doel en zo veel mogelijk punten te behalen! (Ik werd tweede met 196 punten, twee punten verwijderd van de eerste plek, ben toch wel aaaardig competitief ingesteld...) Aan het eind van de training heeft de coach een boog uitgezocht die goed is voor mijn lengte en waarmee ik vanaf nu ga schieten, het is nu 'mijn' boog. Ik heb nog even geleerd hoe ik hem in en uit elkaar moet zetten en een proefrondje geschoten, en nu heb ik nog één training om er mee te oefenen voordat de eerste wedstrijd is! Na de training kreeg ik superleuk nieuws: Loth komt naar Dublin!!! Daar heb ik nu al superveel zin in!!!!!!

Woensdag - Woensdag was weer een normalere dag. Na een dag uni van 9 tot 5 heb ik samen met Romy op de uni gegeten en zijn we naar Krav Maga gelopen. Daar hebben we vloerwerk geoefend (er is één plekje op mijn rug dat het nog steeds voelt). Krav Maga is echt heel leuk! Na Krav Maga heb ik thuis nog uniwerk gedaan, ik probeer zoveel mogelijk vóór de Review Week gedaan te hebben.

Donderdag -  Dit is meestal een rustige dag. Ik heb alleen één tutorial van Drug Purification, waar ik altijd uitgeslapen heen ga. Daarna ben ik naar huis gegaan, heb ik een dutje gedaan en ben ik hard aan het werk gegaan voor de uni!

Vrijdag - Vrijdag is het vaak heel snel al weer! Vandaag heb ik college gehad (saai, maar de docent bleef naderhand even kletsen en die heeft heel gekke dingen gedaan, zoals liften naar Zwitserland!) en een bijzonder werkcollege waar ik alleen maar grafieken in Excel hoefde te maken. Een prima invulling voor op vrijdag wel. Daarna was het op naar huis en avondeten maken. Na het eten ben ik begonnen aan foto's op de site zetten en dit stukje schrijven en hierna ga ik (als fantastische vrijdagavondopvulling) een verslag afmaken en hopelijk op tijd naar bed!

Ik werk nu veel aan verslagen, maar dat komt omdat het aankomende week Review Week is en er geen uni is. Daarom hadden Romy en ik besloten om deze week te gebruiken om zoveel mogelijk van Ierland te zien:) Dus Galway, Cliffs of Moher, Limerick, Killarney, Cork & Waterford, ik kom eraan!

Roos

Van reisblog naar fotoboek