Week 8&9 - Rondreizen door Ierland en universiteits beslommeringen

9 november 2018 - Dublin, Ierland

Hoihoi!

In week 8 was het Review Week en ben ik samen met Romy door Ierland getoerd, waardoor er geen tijd was om en stukje te schrijven. Week 9 was weer een normale uniweek, maar over afgelopen twee weken is genoeg te vertellen!

Zaterdag 27-10 - Zaterdag was een dag om nog snel even aan de uni te werken en mijn tas in te pakken voor de rondtrekweek. Hard gewerkt, moe en tevreden naar bed!

Zondag 28-10 - Zondag begon de reis. 's Ochtends namen we de bus naar Galway, die wat verlaat was en van een andere plek vetrok vanwege de Dublin Marathon. Rond half 12 kwamen we aan in Galway, direct naast ons hostel! Overdag hebben we de stad verkend en langs de zee gelopen. 's Avonds hebben we ingecheckt (supermooi hostel!) en zijn we naar de Halloweenparade geweest. Dat was heel bijzonder en gaaf om mee te maken:) Daarna hebben we lekker pie gegeten in The Pie Maker en hebben we in het hostel een potje scrabble gespeeld met een kopje warme choco. ('s nachts waren er nog wel wat bijzondere avonturen met iemand die Romy's bed had ingenomen...) Een goed begin van de reis!

Maandag 29-10 - Maandag deden we een bustour naar de Cliffs of Moher. Het busje van de tour had plek voor 14 mensen, maar we waren in totaal met 6 man (+ de buschauffeur). In deze comfortabele bus hebben we veel gezien. Een mooi kasteel, prachtige uitzichten, chocoladefabriekje, klooster (+paarden en koeien ;)), een stuk van de ring of Kerry en natuurlijk de prachtige kliffen! Bij de kliffen hebben we een mooie wandeling gemaakt (halverwege begon het te regenen...) en van de natuur genoten. 's Avonds hebben we zelf gekookt (verse pasta) en zijn we een heel gezellige pub ingegaan (waar we ons totaal niet underdressed voelden) en hebben we een goede daad verricht door iemands portemonnee te redden:)

Dinsdag 30-10 - Vandaag gingen we van Galway naar Limerick. Limerick zou ik niet meteen aan iemand aanraden om naar toe te gaan, het is niet heel bijzonder. We hebben rondgelopen door het centrum, wat kerken bekeken en op onze hotel(!)kamer ontspannen. 's Avonds in een restaurantje gegeten (niet een succes:/) en daarna hebben we gezellig een avond in bed gechilld en konden we allebei fijn douchen (je wordt wel een beetje vies van reizen...)

Woensdag 31-10 - Halloween in Ierland! Op deze dag moesten Romy en ik verschrikkelijk vroeg opstaan, want 5 voor half 8 vertrok onze trein naar Killarney. We hebben wel even voor de trein gerend, maar we hebben hem gehaald! In Killarney hebben we onze tas in het hostel neergezet (die tas bleek nogal pijnlijk voor de schouders...). Daarna hebben we het grootste gedeelte van de dag gewandeld door Killarney National Park. Dat was echt prachtig! Fijn door het bos, met mooie herfstkleuren langs een supermooi meer:) 's Avonds hebben we 'zelf' rijst met kip gekookt (en heel veel stress gehad over een verkeerd geboekt busticket) en daarna hebben we Halloweenavond in een pub met live muziek gespendeerd. Het hostel zelf was wat apart, maar de avond in de pub was heel gezellig!

Donderdag 1-11 - Vandaag moesten we proberen om in Cork te geraken. De busticket was verkeerd geboekt, maar met de hulp van een hele lieve Kioskdame, mochten we met een bus mee. (daarvoor moesten we daarna dan eigenlijk onze ticket annuleren en een nieuwe boeken, maar dat hebben we niet gedaan, oepsie). In Cork hebben we de stad bekeken (ben ik helaas mijn muts in The Milkmarket kwijtgeraakt:() en zijn we naar de sterrenwacht, Blackrock Castle, geweest. De sterrenwacht was niet helemaal voor onze leeftijd, maar we hebben er wel lol gehad. 's Avonds zijn we uiteten geweest in 14A, een heel gezellig restaurant met errug lekker eten! (De chocoladetaart was fan-tas-tisch). Na het gezellige eten zijn we naar het hostel terug gegaan en na een kopje thee was het bedtijd. Wel op een te kort matras...

Vrijdag 2-11 - Vrijdag kwam het einde van onze reis al bijna in zicht. 's Ochtends vertrokken we van Cork naar Waterford met de bus. In Waterford hebben we rondgelopen en de stad verkend (er zijn best veel muurschilderingen en een hele leuke boekwinkel te vinden!). Het hostel had geen stapelbedden, maar éénpersoonsbedden, dat was een gek gezicht! Het motregende een beetje deze dag. 's Avonds besloten we te gaan eten in een Amerikaanse tent, waarvoor we wel een halfuur het stadscentrum uit moesten lopen... Dat was een heeeel bijzondere ervaring. We kregen een enorme hoeveelheid hele zoete milkshake, en een lekkere vette hap. Daar hebben we onze buik wel heel goed rond kunnen eten. Toen we terugliepen naar het hostel hebben we nog een muts voor mij gevonden en een erg leuke kerstrui:) In het hostel wilden we nog een kopje thee drinken, en kwamen we er ongeluk in een spelletje Cards Against Humanity terecht, met buitenlanders die absoluut geen leuke/nederlandse humor hadden... Ik heb me eruit gered door een gezellig telefoongesprek met Mart te voeren:)

Zaterdag 3-11 - Nu was het toch echt tijd om ons weer naar Dublin te begeven. Na een rustige ochtend, met nog een kopje choco, namen we de trein van Waterford naar Dublin Heuston. Op Dublin Heuston bus 13 genomen, en om half 5 was ik weer thuis! Eindelijk douchen (dinsdag had ik voor het laatst mijn haar gewassen, bah), en na de grondige schrobbeurt heb ik lekker avond gegeten en zelfs nog even aan een verslag gezeten...

Zondag 4-11 - Zondag moest ik zelfs nog even een verslag afmaken en andere unidingen maken, dus het was een dag lekker werken, maar dat mocht ook wel een keer na zo'n leuke vakantieweek. Morgen begint het normale leven weer!

Maandag 5-11 - Maandag heb ik mijn verslag ingeleverd en al mijn lessen weer gevolgd. Even gek, weer zo beginnen op de uni. 's Avonds heb ik zwemtraining overgeslagen en ben ik naar boogschieten gegaan, zodat ik een extra training had voor de wedstrijd van deze zondag! Daarvoor heb ik samen met Romy gekookt, couscous salade. Na de training heb ik nog een gezellige avond met Atte gehad!

Dinsdag - 6-11 - Thuis is Bas jarig! Ook deze verjaardag mis ik, gek. De dag op de uni zelf was niet veel bijzonders. 's Avonds boogschiettraining (ik kreeg wel spierpijn van die kleine 6 uur training deze week!) en daarna nog even aan het werk voor de uni.

Woensdag 7-11 - Ook een heel normale unidag. 's Avonds naar een Erasmus Society Meeting geweest, ongemakkelijke ijsbrekers gedaan en pizza gegeten, en daarna door naar Krav Maga, waar we een 'punches' training hadden (heel fijn, na al dat boogschieten...). Hele leuke training gehad, en toen 's avonds lekker op tijd in bed gaan liggen met een serie, want ik was wel erg moe van de week ervoor en al het uniwerk.

Donderdag 8-11 - Donderdag heb ik fijn uitgeslapen en heb me daarna naar de uni begeven. Donderdag is altijd een heel kort dagje, dus om half 2 was ik alweer thuis. Uitgebreid gezond gekookt, en nog een avondje rustig aan gedaan, lekker ontspannen.

Vrijdag 9-11 - Vrijdag was ook een normale unidag. Na de unidag had ik nogal hoofdpijn, dus op tijd gegeten, wat appjes verstuurd en nu lig ik in bed dit verhaal te typen. Hierna schrijf ik nog een kort verslag en ga ik lekker naar bed!

Dit weekend zijn er weer genoeg plannen. Zaterdag ga ik fijn leren voor een toets van volgende week vrijdag en zondag heb ik dus mijn eerste boogschietwedstrijd! Spannend, ik heb er zin in:)

Roos