Week 14 - Familiebezoek!

23 januari 2019 - Dublin, Ierland

Hoihoi!

Deze week was mijn laatste collegeweek aan DIT. Gek hoor! Ik had les t/m woensdag en toen was het al klaar! In het weekend kreeg ik bezoek van Papa. Daar moest ik nog voor plannen wat we gingen doen, maar het beloofde een leuk weekend te worden!

Doordeweeks - Veel lessen gingen al niet meer door, maar maandag had ik nog al mijn normale lessen. Omdat sportverenigingen winterstop hadden na deze week tot de ingang van het nieuwe semester, moest ik deze week ook afscheid nemen van mijn sporten:( Maandag betekende dat voor de laatste keer zwemmen. Het was een leuke laatste sessie, en na het sporten heeft Chris nog een stukje met me meegelopen. Dinsdag viel chemtech al uit, dus ik had alleen een ochtendcollege. 's Avonds was eigenlijk de laatste boogschietles (en de bak kon niet open, dus we konden niet met onze eigen boog schieten), maar we mochten van Martin nog een keer langskomen op zijn club na de vakantie. Romy kreeg heel leuk 'Father Ted' mee om te kijken tijdens de kerstvakantie. Woensdag hadden we al geen drug purification en biotech meer, dus ik had maar een les. Daarna zou ik een interessegesprekje hebben met een Argo-commissie, maar dat werd naar donderdag verplaatst. Die avond was de laatste keer Krav Maga, en we waren maar met zijn vieren... (+ twee instructeurs). Donderdag was ik helemaal vrij, en nam ik even de tijd om uit te rusten en de weekend plannen uit te zoeken (en ik probeerde alvast wat te leren). Vrijdag kwam Papa al in de middag aan, dus we hadden alvast wat tijd om Dublin te verkennen! Omdat het al vroeg donker werd, hebben we vooral de Dublin Lights gezien en wat highlights in het donker. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in de Hairy Lemon, waar het erg gezellig was. Na een kopje thee bij mij was de dag alweer voorbij!

Weekend - Zaterdag moesten we vroeg op. Om half 8 zaten we al in de bus, want we gingen met een tour naar de Cliffs of Moher. Helaas regende het de hele dag pijpenstelen. Het was een lange busreis, met af en toe een stop, waarvan de indrukwekkendste natuurlijk de kliffen en de Wild Atlantic Way (daar werd mijn broek letterlijk droog gewaaid). Hoewel een regenachtige dag (dóór en dóórweekt bij de kliffen) was het wel heel leuk! 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een restaurant langs de Liffey. Zondag weer vroeg uit de veren, eerst Dublin in het licht verkend, toen koffie gedronken bij Butlers en daarna Kilmainham Prison. Daar kregen we een indrukwekkende tour! Toen was het alweer tijd voor papa om naar huis te gaan. Met een overvolle LUAS zijn we naar het centrum gereden, waarna we langs het hostel gingen en de bus net op tijd in konden duiken. Afscheid genomen in de bus, maar 10 minuten later was er al een appje: de vlucht was gecanceld! Gelukkig regelde Air Lingus alles uitstekend, en werd papa verwend in een fijn hotel met een lunch, diner en ontbijt en een vlucht om 10 uur 's ochtends de volgende dag. Papa moest wel even aan het werk, maar ik ging samen met Atte en Romy naar de Comedy Crunch in the Stag's Head, om het weekend op een vrolijke noot af te sluiten:)

Al met al was het een heel bijzondere week!